De multe ori punctele topo vin cu cota z egala cu zero. Dar norocul nostru este ca, aceste puncte sunt blocuri cu atribute care in cel mai bun caz au atributul cu cota punctului respectiv. Chiar daca punctul are atribut, nu toate aplicațiile stiu sa genereze o triangulatie dupa atributul din punct.
Si in aceasta situatie noi trebuie sa copiem valoarea atributului in pozitia Z a punctului selectat in proprietatile autocadului.
1. Identificam care este cota din atributele punctului.
2. Adaugam cota la blocul geometry randul cu pozitia Z.
Dar ce facem cand avem zeci de mii de puncte?
Același lucru, facem doar cu ajutorul comenzii din Autocad Civil 3D, care extrage automat cotele din atribut si le adauga la coordonata Z a punctului.
Deci, din interfața Civil 3D accesam tabul Modify
Se deschide tabul pentru editare Suprafete. Aici alegem butonul Move to Surface si din meniul derulant selectam butonul Move Blocks to Atribut Elevation, exact ce ne trebuie nou, sa mutam punctul nostru la valoarea atributului.
Apăsăm butonul și se rulează comanda. In fereastra deschisa selectam blocul și atributul respectiv.
Trebuie sa știi ca aceasta comanda ca sa funcționeze corect pentru tine, trebuie sa indeplinesti 2 conditii:
- Punctul Topo sa fie Block
- Block-ul sa aiba atribut cu valoarea Z a punctului.
In fereastra deschisa selectam blockul care raspunde de punctul topo din ridicare
si atributul care raspunde de cota Z a punctului.
Ca sa aflam care sunt aceste 2 valori, selectam un punct din ridicarea topo, apasam tasta CTRL+1, pentru a deschide fereastra de proprietati si ne uitam la sectiunea Misc, randul Name pentru a identifica care este blocul si la sectiunea Blcok: pentru a identifica atributul Cota
Bun. Sa revenim la comanda. Dam click pe butonul Ok.
Si gata, acum verifica cota Z a punctului selectat
Selectam un punct si ne uitam in proprietati
Position Z trebuie sa fie identica cu atributul COTA
Verificam in felul asta mai multe puncte si daca totul este ok, inseamna ca comanda sa realizat cu succes.
Si ca sa ne verificam si mai bine schimbam planul de vedere din Top in Front. Adica, nu ne uitam la ridicare de sus, ca na... nu se vede cota Z, ci dintr-o parte, adica din fata.
Din imagine de mai jos vedem, ca punctele topo sunt la nivel (2), ceia ce nu putem spune despre linii (3), toate liniile sunt la pământ. Prin alte cuvinte o ridicare topo varza :). Noroc ca, măcar punctele le-am ridicat.
Apropo, aceasta metoda este cea mai rapida metoda, de verificare a unei ridicari topo. Vezi instant cei cu viata ei. Vezi care puncte sunt la cota zero. Vezi liniile care pleaca de sus si la un moment dat cad la cota zero.
Dupa ce am ridicat punctele se poate la fel de ridicat si liniile, insa aici depinde ce aplicatie folosesti.
Eu le ridic în istram, la fel este o comanda care ridica toate liniile la punctul specificat.
Probabil se poate ridica si in Civil 3D, nustiu, daca stie cineva, scrie in comentarii.
Stiu doar ca se poate face un breakline a suprafetei dupa o linie, ceia ce, cat de cat tot este corect pana la urma.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu